ponnyzmurfarnas.blogg.se

2013-01-06
17:52:00

Svar på frågestund 2 - Michaela
 
Vad kommer först:
skolan eller hästarna? skolan..
 
är det viktigt för er att gå ut med bra betyg i grundskolan?
ja!!
 
vilken linje har ni tänkt att gå i gymnasiet? 
Ingen aning.
 
har du inte tänkt på att köpa Minou? 
- NEJ! Hon ska aldrig säljas som sagt :-) jag tycker att det är bra som det är nu ;) rider ju henne nästan varje dag! Trivs som det är nu! 
 
hur länge har du ridit? 
8 år 
 
vem är din förebild i hästvärlden och vem utanför?
Rolf-Göran Bengtsson typ & utanför ingen typ ;-)
 
hur gammal är Minou? 
-född 92 
 
varför rider inte ägaren Minou själv?
- Kajsa för förgammal för ponny tiden ;-)
 
Hur fick du Minou?
vi har känt de sedan länge eller mamma, pappa & min syster! & eftersom jag har velat ut & tävla så frågade de mig om jag ville tävla & rida Minou! Självklart sa jag JA!
 
vem är din bästa tränare genom tiderna?
Chanette jag tränar för nu :-) Kajsa har tränat med Minou där i många år så hon känner ju Minou exakt, hängde med Kajsa en gång & sen började jag där! Sjukt bra träningar!!!
 
kingsland/John Whitaker
göteborg Horse show/Falsterbo
sporrar/spö
ridstövlar/ridskor+ chaps
Rida i snö/rida i havet
inomhus tävlingar/utomhus tävlingar
 
villken anläggning tycker arrangerar bäst tävlingar?
 Helsingborg tror jag!
 
kommer någon av er börja träna terräng för tränare och sedan börja tävla i det så smått inom den närmsta tiden? inte jag, jag & Minou ska bara tävla hoppning :-) hon har redan gjort sitt i fälttävlan ;-)
 
vad är det högsta ni har hoppat, vilken ponny isf?
brukar aldrig träna på höjde ;-) men 1.10 med Minou!
 
 Vill ni arbeta med hästar i framtiden eller bara syssla med dem på fritiden?

jadå!
 
Står ni för några egna kostnader vad det gäller ponnyn eller är det era föräldrar som betalar? Noga betalar utrustning själv ;) inte sadel & träns då haha!
 
1: om ni fick välja en ponny som ni skulle få gratis! Vilken skulle det vara?
oj, finns jätte många fina ;)
2: tränar ni för någon tränare?
ja 
3: vilken Ridklubb/ förening är ni medlemmar hos?
dagstorp självklart ;)
 
4: ska ni till Göteborg eller Falsterbo i år!!? 
- Göteborg iallafall, åker dit med mamma, Kajsa & Christel!

5: ska ni ha ny header? 
ja..
 
Hej fin blogg ni har! TACK

1 vad har ni för mål med era ponnysar?
få många placeringar & bra runder i LB

2: michaela tävlar du inte dressyr? 
- NEJ! Tycker det är trååkigt haha!

3: säg vars 3 ryttare som ni tycker rider grymt bra! ( inte äldre än 18) .
Amanda Bellander, Frances Jenderholt & Matilda Sparrenhök

4: hade ni velat tävla ponny SM i hoppning elle dressyr ? 
- HOPPNING

5: vilka bloggar läser ni?
Nellieberntsson.se ponnysanning.se & linnolsson.se

6: gillar ni NellieB ? 
- ja, men inte ett fan precis! Samma svar som Amanda skrev ;) 
 
Varför köper inte du en häst Michaela? Eller köper Minou? 
finns svar där uppe!

Hur lärde ni känna varandra?
vi träffades på Landakrona ridklubb ;)
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: