ponnyzmurfarnas.blogg.se

2013-03-20
11:55:00

Vad har hänt sen sist?
Många av er kanske undrar vad vi har hållt på med under tiden som vi har varit borta.
 
Jag (Amanda) kan berätta vad jag har hållt på med.
Då precis innan vi tog bloggpaus så hade jag startat en 110cm Pay and jump med Enighma där vi fick fyra fel, jag valde efter den att debutera en regional L:a i lillhagen samtidigt som det var sveland cup. Vi började med att hoppa sveland cupen där vi nollade och knep till oss en 6e placering av över 50 startande. Jag efteranmälde mig till L:an och gick ut först, även här nollade vi och blev chockerande 6a i den klassen också. Jag var riktigt nöjd över Enighma som verkligen gjorde sitt bästa och nollade båda klasserna.
Efter det så har vi hoppat 4 L:a med 2 st nollrunder, så snart är vi kvalade till msvb.
Vi har ju hoppat en massa L:b också under tiden, ca 8-10 st, där vi har placerat oss med både vinster och andra placeringar.
Ponnyallsvenskan div 1 har ju börjat nu och jag blev tillfrågad att vara med i laget och självklart tackade jag Ja.
Omg 2 var i helgen och det var dom hemskaste runderna jag någonsin har ridit, ingenting klickade, vi höll på att krascha in i en kombination för att hon skyggade för publiken och jag smackade på henne så hon hoppade in i kombinationen stillastående, ett galloppsprång och ut, kaoooos kan jag säga...
Men jag hopptränade för mamma igår eftersom min riktiga hoppträning blev inställd pågrund av vädret. Hon gick som en ängel och hoppade mig ur sadlen. Jag red henne på hackamoret för hon trivs bäst på det vilket hon visar i sprången också.
Här kommer lite bilder från i helgen som Michaela tog..
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: