ponnyzmurfarnas.blogg.se

2013-01-06
13:00:00

Svar del 1, Amanda
Här kommer svaren från frågestunden del 1.
 
Alma: 
Vilket gymnasie vill du gå på Amanda, för du går väll sista terminen i 9:an?
Svar: Japp det är rätt, jag hade tänkt att gå på Helsingborgs ridgymnasium med hästhållning profil ridning.
 
 
Ella:
Vad har du för mål med Enighma?
Mina mål med Enighma detta året är placeriningar i L:a och även några starter i terrängen. Under hela vår tid hade jag tänkt vinst i L:a, starta msvb och även SM-start i terräng.
Säg 3 ryttare under 18 som rider grymt bra?
Jag tycker att Julia PerssonPoetic Annie rider riktigt bra,
Julia HallbergFlying Dragon,
Nellie BerntssonElvis.
Vilka bloggar läser du?
Jag läser linnplsson.se , nellieberntsson.se och ponnysanning.se regelbundet men sedan tittar jag in på era också.
Gillar du NellieB?
Jag tycker att Nellie är en grym tjej som kommer gå riktigt långt men jag är inte ett riktigt fan som är helt galen i henne men absolut tycker jag att hon är grym på alla sätt och vis, hon får över 200 komentarer på hennes bilder, hälften av dom är avundsjuka tjejer som mår bra att kränka andra, hon tar de komentarerna och använder det som kraft vilket är riktigt bra när man bara är 12 år.
Om du fick välja en ponny som du vill ha vilken skulle det vara?
Jag är ju väldigt nöjd med Enighma men om jag måste välja en så skulle det nog vara Julia Hallbergs RhystydOlivia.
Vad heter din tränare?
Jag har inte tränat regelbundet för någon tränare på ca 1 år, men jag ska börja träna för en som heter Roland. 
Vilken klubb tillhör du?
Jag tillhör Tågarportens Lantliga RF där jag ska träna för Roland.
Ska du till Göteborg Horse Show och Falsterbo Horse Show?
Ja, självklart ska jag det.
Ska ni ha en ny header?
Någon gång ska vi ju men inte på ett tag.
 

Olivia:
Hur gammal är du?
Jag är född -97 alltså 16 år i sommar.
Vilka bloggar läser du?
Jag läser linnplsson.se , nellieberntsson.se och ponnysanning.se regelbundet men sedan tittar jag in på era också.
 

Felicia:
Hur är dina föräldrar?
Mina föräldrar är BÄST, alltså dom ställer upp till 110% på allt jag vill.
Hur länge ska du tävla ponny?
Jag kommer tävla på ponny så länge jag känner att jag inte är för lång men jag kommer även ha en storhäst vid sidan om de sista ponny åren så det inte blir att jag blir 18 och bam så byter man till storhäst.
Hur gammal är Enighma?
Enighma är född -02 alltså fyller hon 11 detta året.
Hur länge har du haft Enighma?
Jag fick Enighma den 29 maj 2011, snart 2 år.
Hur ser din plan ut för 2013 med hästar?
Min plan med Enighma är att debutera L:a i sommar och även starta terräng, om jag hinner så ska jag försöka kvala till Fälttavlans SM. Sen så ska jag förhoppningsvis hitta en storhäst som jag ska rida in mig på och tävla lite samtidigt som jag har Enighma.
 

Vanessa:
Hur länge har jag ridit?
Jag började på ridskola för 10 år sedan men där åker man häst i princip, men när jag fick ha Mowgli på foder för ca 4 år sedan så lärde jag mig ridasen har jag fortsatt på andra hästar.
Är du kär i någon?
Nä, jag är faktiskt inte kär i någon, jag väntar på att jag ska hitta den rätte som förstår att jag kommer lägga mycket tid i stallet.
 
 
Del 2 kommer snart...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: