ponnyzmurfarnas.blogg.se

2013-01-07
21:00:17

Mys kväll
Min sista dag på detta lovet är snart över, jag sitter här med ansiktsmask och tittar på simpsons, kvällsmaten blir någon nyttig müsli. Det känns både bra och dåligt att börja skolan igen, det ska bli skönt att komma tillbaka till de vanliga rutinerna igen men tillsammans med rutinerna så finns det en viss stress också, sista terminen i 9:an, jag ska välja en ny skola inför gymnasiet, några betyg ska höjas andra ligga kvar där de är, jag känner att jag är inte redo, det går alldeles för fort. Hur ska jag veta vad jag vill göra om 4 år? Jag har ingen aning, det är klart att jag har bestämt mig att det vill jag bli men någon dag senare så har jag inte alls velat bli det... Förvirrad......
 
Men detta året kommer nog bli bra, jag kommer höja mig i några ämnen, tex. Tyska, Engelska, Bild, HK och Slöjd. Jag tycker nog att det kommer bli svårast i Engelskan, inte för att jag har svårt för det utan mitt självförtroende att prata inför min klass på ett annat språk, jag tycker det är skrämmande, riktigt skrämmande. När jag var i tyskland så pratade jag ju både tyska och engelska vilket inte var något problem. Jag har precis börjat redovisa på svenska utan att nästan hålla på att svimma.
Det ska ske en förändring, den förändringen ska ske redan imorgon, jag ska inte vara den som sitter tyst i en hörna, inte den som aldrig vågar räcka upp handen för att man är rädd att säga fel, inte vara den som får dåliga betyg för att man inte är muntligt aktiv, jag ska ta för mig, precis som de andra, räcka upp handen, svara fel men istället skämta bort det, prata lika mycket som de andra, förbered er för en icke blyg Amanda.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: