ponnyzmurfarnas.blogg.se

2013-01-17
20:33:10

Mina provridningar
Vi fick ju en fråga för ett tag sedan om vi kunde skriva om våra provridningar. Jag har inte haft tid innan men här kommer det, jag kommer inte riktigt ihåg namnen men jag ska försöka:
Vi började att titta efter lite äldre hästar som inte var så jätte dyra och var läromästare, så vi började såhär.
 
..... Grape, jag kommer inte riktigt ihåg hela namnet men det var iaf Grape i slutet av namnet. Den hästen var den första jag provred, jätte söt och snäll men tyvärr lite liten för mig.
 
Amy, var den andra ponnyn jag provred, den var jätte fin, jag kände mig trygg på den även fast den stegrade såfort det blev jobbigt, jag blev helt förälskad men tyvärr var hon för liten.
 
Uno, var en ponny på 7 år, alltså inte så gammal och ganska oruttinerad, jag valde att stå över denna ponnyn också för våran kemi klickade inte riktigt.
 
Ebony, Var en såkallad "tygelhalt" häst, där ingenting klickade.

Anonym, denna hästen skriver jag som anonym eftersom den inte gick igenom besiktningen, den var jätte fin, mysig och social.

Jute box billy, det finns bara ett ord som beskriver denna ponny, underbar. Det var en riktig sagoponny, dock lite för gammal.
 
Anonym, jag provred denna ponnyn 2 gånger, jag var kär, men jag blev avkastad andra gången därav anonymt namn, jag fick åka till sjukhuset med nack och rygg skada men inget allvarligt.

"kommer inte ihåg namnet", avkastad igen, mitt självförtroende var på 0.
 
"kommer inte ihåg namnet", Vi klickade verkligen inte, allt var kaos, hästen var osäker, jag var osäker.

Enighma, Min drömponny, hon var så cool, jag vågade hoppa 50 cm och ägaren visade att hon hoppade 1.20 cm utan problem, Hon hade ALLT!

"kommer inte ihåg namnet", Jag hade ju bestämt mig för Enighma redan så jag var inte så motiverad till att prova den hästen, vi hade ju bestämt att vi skulle testa denna hästen samma lördag som vi testade Enighma så vi kunde ingte avboka det.
 
Vi provred Enighma lödrag morgon och bestämde oss söndag kväll, det var ett snabbt beslut men allt var så perfekt, hon var ju allt jag letade efter. Jag ångrar inte att vi köpte henne, verkligen inte.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer:

Hejsan! Superfin blogg!
Allt väl? :)

Svar: Tack så mycket :D
ponnyzmurfarnas.blogg.se

2013-01-17 @ 21:08:44
#2: Saga

Nu har jag veckans blogg ute på bloggen! Anmäl dig gärna till tävlingen (förlåt om du inte gillar dessa kommentarer). Kram

http://ericssonsaga.blogg.se/2013/january/veckans-blogg.html

2013-01-17 @ 23:21:07
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: