ponnyzmurfarnas.blogg.se

2013-01-06
18:25:00

Del 2, Amanda
Här kommer del 2.
 
Lily:
Vem av dina kompisar tycker du rider bäst?
Jag tycker att Josefine Larsson rider bäst av mina jämnåriga vänner annars Helene Emond.
Vilket stall står du i?
Jag står i ett privastall i Häljarp med 3 andra hästar.
Kan ni göra ett videoinlägg?
Inte i nuläget, jag tror inte att vi hade klarat av att göra det utan att sitta och skratta en massa.
Vad blev du mest glad över i julklapp?
Hmm, det var nog min hjälm men sen så fick jag ju pengar så jag köpte annat för, te.x dyontränset, KL tröjan och Back on Track skydden.. så det är väll pengarna och hjälmen.
Vad vill du verkligen ha?
Hmm.. jag har allt jag vill tror jag, i nuläget i alla fall.
Hur ser bloggen ut i framtiden?
Jadu, bloggens framtid ser ljus ut, vi kommer om ett tag byta header och lite sånt smått.
Ska du vara med på 13-spelen?
Ja, jag var med i L:c - L:b - L:b.
Vilket är ditt favorit program?
Ehm.. jag tittar i princip bara på Jersey Shore och Snooki & JWoww.
Chips eller Godis?
Jag gillar mest godis, speciellt choklad ;)
 
 
Johanna:
Vad är det högsta du har hoppat och med vem?
Jag har bus hoppat upp till typ 140 cm med Enighma och tränat banhoppning 130 cm med Mowgli.
Hur tror du att din framtid med hästar ser ut?
Hmm, jag tror att vi har en gård där jag har 2 storhästar, 1 i typ 8-10 års åldern och en typ 5 åring som projekt.
Vill du arbeta med hästar eller bara ha det som hobby?
Jag vet inte riktigt, jag var i tyskland och praoade och det var väldigt jobbigt men jag kommer absolut jobba med djur.
Vad fick jag i julklapp? (gärna bilder)
Jag fick smink, godis, en filt, en klocka, en JW hjälm och 2000 kr, fick även min brors Iphone en vecka senare. Jag orkar tyvärr inte ta bilder på det.
Står du för några kostnader av utrustning, mat, stallplats, tävlingar?
Både ja och nej, jag betalar lite av det.
Är det jobbigt att hinna med både skolan och hästen?
Nej, jag tycker faktiskt inte det. Jag har lärt mig att planera, har man ett prov om 2 veckor så börjar man plugga på det i tid och då tar man lite varje dag ist för att sitta dagen innan och vrålplugga och inte kunna åka till stallet eller någonting. Jag tror jag är lite beroende av att ha en plan.
This or That
Kingsland / John Whitaker
Gbg Horse Show / Falsterbo Horse Show
Sporrar / Spö
Ridstövlar / Ridskor+Chaps
Rida i Havet / Rida i snö
Tävla inne / Tävla ute
 
Vilken anläggning tycker du fixar bäst tävlingar?
Jag tycker att Helsingborg fixar grymma tävlingar och har man frågor och smsar Tomas som är tävlingsledare så får man ett svar väldigt snabbt. Jag tycker väldigt mycket om Dagstorportens RFs underlag i ridhusen.
 
 
 
 Del 3 kommer om ca 1 timme, håll koll när just din fråga dyker upp!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: