ponnyzmurfarnas.blogg.se

2012-12-21
15:46:00

Träningsplanering inför 13-spelen
Jag lovade ju er att jag skulle skriva hur jag tränar inför 13-spelen och det ska ni få reda på nu.
Klasserna jag ska tävla ligger på 90-100cm så det är inte så högt, därför väljer jag att inte hoppträna mer en 2 gånger på ca 3 veckor utan bara jobba henne i dressyren och även lite över bommar, väldigt mycket sidvärtsrörelser så hon är med mig och även fram-bakdelsvänningar, skänkelvikningar, öpnnor, slutor och även mellan detta så lägger jag in uteritter. På mina uteritter så har jag 3 olika rundor jag rider beroende på hur hon ska gå, den första är en skogsväg på kanske 1 km som man antingen gallopperar i jämt tempo hela tiden eller med intervaller. Den andra är också en galloppsträcka fast med lite ojämnare terräng, alltså det är backar och små kullar så vi tränar på balansen. Den tredje är en skritt-trav runda där man flyttar sidvärtsrörelser mellan träden.
Jag hoppas att ni fick lite inspiration av detta. vi hörs senare
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: