ponnyzmurfarnas.blogg.se

2012-12-14
14:28:33

Ridsporten

Har tänkt på en sak nu.. Rättsålänge! På tävlingar så finns det vissa personer som vinner varje klass. Vill bara gå ner i de låga klasserna för att bli placerad. Har blivit serverad med ett silverfat på bordet ;) men andra får KÄMPA. sjukt tråkigt för alla andra som tävlar & kanske inte vill/kan hoppa högre och alla ponnys är inte LÄTTA! Sen är det klart att man vill vinna SJÄLVKLART! Alltid roligt. Men jag själv tycker att alla ska ha en chans att komma till toppen, right? MEN ALLA ÄR DUKTIGA.

Sen är det ju detta med längden också... Denna kommentaren har jag seriöst tröttnat på ( Du är förlång för din ponny ) jag själv är inte lång men har vänner som är längre & fått den kommentaren mitt i facet... Man älskar ju sin ponny sjukt mycket & när allting mellan ryttaren & ponnyn är 110% perfekt så får man den kommentaren & det är INTE roligt!! Vem vill inte tävla sin ponny tills man är 18 år? & ha en dröm att tävla i Globen? + bara för att man är för lång betyder det inte att man är för tung? Men jag har själv tröttnat på sånna hära kommentarer, fast jag inte är lång. Det är ju sjukt tråkigt att se en ryttare ledsen på en tävling, right? Man ska ju vara där & ha roligt framförallt haha :)

Men självklart har alla olika åsikter & det FÅR man ha ;) men man ska inte gå för långt som det ibland gör...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: